Máte hlad? Zkuste dřepy

15. listopadu 2007 v 14:47 | thia |  Cvičení
Klacky pod nohy snaze hubnout mohou házet také drobné stereotypy spojené s jídlem. Pořád při nedělním obědě slyšíte někde v hlavě, že se jídlo na talíři nenechává? Zaháníte stres sladkostmi? Když si své zvyklosti uvědomíte, snáze je nahradíte jinými, které vám s hubnutím pomohou.

"Hodně lidí se přejídá, když dorazí domů z práce. Mohou za to jednak jejich stravovací návyky během dne, jednak pocit, že se po stresech prožitých v práci potřebují uvolnit. Relaxaci přitom mají spojenu právě s jídlem," říká Martin Wagenknecht. V takovém případě doporučuje naučit se relaxovat jinak, nejlépe aktivně. Zůstanete-li sedět v křesle, myšlenky na jídlo z hlavy tak snadno nevyženete, i když ho tělo v tu chvíli objektivně nepotřebuje. Krátká procházka nebo několik dřepů pomohou více. A jestli to právě na vás neplatí, zkuste si vymyslet vlastní způsob, jak stereotypní spojení mezi pocitem relaxace a jídlem přerušit, je to základní cesta k nenásilnému a efektivnímu hubnutí.
Za kritickou dobu považuje návrat z práce také dietoložka Pavlína Zdeňková-Kroužková. Když hladina cukru v krvi příliš klesne, potřeba uspokojit hlad natolik převáží, že mozek může vůli k hubnutí oslabit či vypnout. A k tomu k večeru dochází u lidí, kteří během dne jedí buď nepravidelně, nebo vůbec: "Jde především o snídani. Řada mých klientů tvrdí, že po ránu nepociťují hlad. Nesnídají, přes den se odbývají a mají radost, že snižují energetický příjem. Když pak večer přijdou domů, snědí najednou mnohem víc, než by měli."
Pravidelnost v jídle, s níž mají lidé z její ordinace nejčastěji problémy, je přitom důležitá ještě z jednoho důvodu: při delším hladovění má tělo tendenci co nejrychleji chybějící cukr doplnit. "Začnou startovat mechanismy hladovění, při kterých se spotřebovávají především bílkoviny," tvrdí Pavlína Zdeňková-Kroužková. Hubnutí v takovém případě nepůjde na úkor tuků, ale především svalové hmoty. V těle roste poměr tuku a s ním i pravděpodobnost, že budete za pár týdnů vážit stejně, ne-li víc. "Shodit v dalším kole několik kilo už bývá o něco těžší. Zatímco svaly spalují energii, tuk ke své existenci skoro nic nepotřebuje,"
Zpomalený metabolismus, při kterém je hubnutí podmíněno ještě razantnějším snížením energetického příjmu, ale není jediným důsledkem takového "hubnutí". Jo-jo efekt podlomí rovněž víru ve výsledek snahy trvale snížit váhu. A tak se příště budete muset vyrovnávat i s narůstajícími pochybnostmi o sobě samém.
Hubnutí prostě není jen zdoláváním hladu, ale především problémem hlavy. Nestačí přitom jen pevná vůle, je třeba poznat, jak tělo funguje, a sladit s tím svůj životní rytmus. Pravidelný denní režim je důležitý i v dospělém věku: když snídáte v sedm, je třeba počítat v deset se svačinou a kolem jedné s obědem. Za promyšlený přístup se pak tělo odmění nejen štíhlejšími křivkami, ale také sebevědomím pocitem.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 marty321 marty321 | E-mail | Web | 22. března 2008 v 19:57 | Reagovat

chcete zhubnout? jednoduchá odpověd klikněte na web

2 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 24. února 2009 v 20:54 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce, kvalitně posilovat, dělat kulturistiku a další věci, tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam a navíc za pokus nic nedáte ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama